Založ si blog

Archív: február, 2024

Moja prvá a jediná cesta na Západ na trase Bratislava Paríž vlakom v starom režime v roku 1985. Ako sa vtedy cestovalo a ako som to celé videl.

V roku 1985 som bol tesne po ukončení svojich vysokoškolských štúdií a po absolvovaní základnej vojenskej služby. Ale stále mladý človek. A ako taký som prirodzene túžil spoznávať okolitý svet, čo bolo môjmu veku celkom primerané a vtedy vôbec nie jednoduché. Okrem Maďarska, kam sa dostať bolo jednoduché som bol predtým ešte v Juhoslávii a v ZSSR. Do obidvoch […]

Pokračovanie článku

Na návšteve v západomaďarskom meste Šopron.

Toto mesto sa nachádza neďaleko maďarsko – rakúskych hraníc a aj trochu neprávom Bratislavčanmi obchádzaného krásneho Neziderského jazera. Patrí medzi najvýznamnejšie mestá Maďarska a po páde železnej opony jeho význam opäť vzrástol. Napriek tomu, že je k nám blízko je to mesto menej známe a navštevované aspoň Bratislavčanmi ako iné rovnako maďarské mesto […]

Pokračovanie článku

Spomienka na minulosť . Moja cesta do ZSSR v roku 1981 a možnosti cestovania v tej dobe.

Úvodom podotýkam , že od popísaného prešlo už vyše štyridsať rokov a takisto sa vtedy mohlo písať len perom a pamäť je obmedzená a niekedy aj klamlivá , takže zdroje informácií sú menšie a mohlo dôjsť aj k vzhľadom na plynutie času k niektorým skresleniam.V tom čase mojich štúdií začiatkom osemdesiatich rokov sa počas prázdnin okrem letných aktivít, čo boli […]

Pokračovanie článku

Spomienky na základnú vojenskú službu a stav čs. armády v rokoch 1982 až 1983 z pohľadu bývalého vysokoškoláka

Moje spomienky na vojenskú službu a čs. armádu v rokoch 1982 až 1983. V roku 1982 som končil Vysokú školu ekonomickú a čakala ma vojenská prezenčná služba. K zbraniam som mal minimálny vzťah, síce som strieľal predtým zo vzduchovky na škorce ale len preto, aby niekam uleteli. Napríklad na susedove čerešne. To bolo všetko. Základná vojenská služba v tom čase bola dva […]

Pokračovanie článku

Na návšteve v Benátkach a okolí časť druhá

<blog@pravda.sk>Feb 6, 2024, 10:23 AM (5 days ago)to me Ostrovy Murano, Burano v benátskej lagúne a Benátky. Časť druhá Spánok v hoteli nebol najlepší ale dalo sa. Ráno však nastal zmätok. Keďže sme prišli neskôr, musel sa posunúť aj čas raňajok lebo nás predbehli iní. A Slováci si potrebujú vystáť aj svoje kaffe. Taliani sa na raňajkách zase dlho […]

Pokračovanie článku

Na výlete v Benátkách

Na karnevale v Benátkach 1.a 2.2. 2024. Časť 1 Rozhodol som sa pre túto destináciu lebo som chcel skúsiť niečo nové a to známy benátsky karneval. V Benátkach som už raz bol a to v roku 1990 po páde železnej opony. Môj zamestnávateľ vtedy zorganizoval zájazd za 100 Kčs, čo sú dnes v prepočte asi tri eurá .Vtedy bol však ešte v platnosti umelý nadhodnotený kurz z dôb […]

Pokračovanie článku
Fatálne zlyhanie Ukrajiny, či falošná ruská ofenzíva? Čo sa deje v Charkovskej oblasti

Fatálne zlyhanie Ukrajiny, či falošná ruská ofenzíva? Čo sa deje v Charkovskej oblasti

13.05.2024 15:00

Blízko ruských hraníc prebiehajú zúrivé bitky, pričom ukrajinskí vojaci sa v početnej nevýhode snažia zadržať ruskú pozemnú ofenzívu, uviedol Zelenskyj.

ONLINE: Sila a odhodlanie: Krajina NATO vyhlásila, že je pripravená vyslať vojakov na Ukrajinu, prebieha vážna diskusia

ONLINE: Sila a odhodlanie: Krajina NATO vyhlásila, že je pripravená vyslať vojakov na Ukrajinu, prebieha vážna diskusia

14.05.2024 05:55

Obsadili sme časť Vovčanska, hlási Rusko. Mesto držíme stále pod kontrolou, rozporuje Ukrajina. Situácia v Charkovskej oblasti je zložitá.

Začína sa čistka generálov? Po zosadení Šojguho zatkli šéfkádrováka ministerstva obrany

Začína sa čistka generálov? Po zosadení Šojguho zatkli šéfkádrováka ministerstva obrany

14.05.2024 07:25

Kukláči násilne vnikli do vily generála Kuznecova, vytiahli ho z postele a aj s manželkou odviedli na výsluch.

Západ nevyrába to, čo Kyjev potrebuje. Ukrajina takto nemusí prežiť, varuje analytik

Západ nevyrába to, čo Kyjev potrebuje. Ukrajina takto nemusí prežiť, varuje analytik

14.05.2024 06:00

Rusom na ukrajinskom fronte fungujú kĺzavé bomby aj systémy elektromagnetického boja. Ich nasadenie vysvetlil vojenský analytik Gustav Gressel.

palenque

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 15626x
Priemerná čítanosť článkov: 919x

Autor blogu

Kategórie