Založ si blog

Hádam najzáhadnejší letecký let v dejinách príbeh letu M370. Malajzia

Dňa 8.3. 2024 uplynie presne desať rokov od hádam najzáhadnejšej udalosti v dejinách letectva a to zmiznutia malajzijského lietadla typu Boeing 777 na trase Kuala Lumpur- Peking, ktoré sa doslova „vyparilo“. Táto téma ma vždy zaujímala a dosť som o tom na internete čítal a aj počúval. Dopredu upozorňujem že nie som odborníkom na túto oblasť a ide v ďalšom len o môj subjektívny názor. Väčšina cestujúcich boli Číňania a za nimi Malajzijci. Ale boli aj z iných štátov tam boli. Spolu asi 239. Ale poďme k faktom . Lietadlo riadil 53ročný pilot kapitán s menom Zaharie Ahmad Shah a spolu pilotom bol 27 ročný Fariq Abdul Hamid. Kapitán bol aj examinátor a pre spolu pilota to bol skúšobný let pred obdržaním licencie na uvedený typ Boeingu. Prakticky to znamenalo, že lietadlo riadil spolu pilot a kapitán mal na starosti komunikáciu a kontrolu jeho činnosti. Lietadlo odletelo o 0.30 miestneho času z Kuala Lumpur a o 1.19 sa kapitán posledný krát ohlásil s dnes už slávnou vetou Dobrý večer Malajzia. Vtedy opúšťali malajzijský priestor a sa mali ohlásiť vietnamskému. To prakticky znamenalo, že iniciatíva sa preniesla na velenie lietadla . Ale to sa už nikdy nestalo. Lietadlo zmizlo práve v „pásme nikoho“ čo je samo osebe vysoko podozrivé. Malajzijci ho už nekontrolovali lebo už im nepatril a Vietnamci tiež nie, lebo sa neohlásil a tak ho chvíľu nikto nehľadal. O 1.21 niekto vypol transponder, čo je prístroj pre zameriavanie lietadla pre civilný radar a neskôr aj systém Acars, ktorý tiež vysiela informácie o polohe. Kým vypnutie prvého je jednoduché(spravili to aj teroristi 11 septembra) to druhé už naozaj nie je pre každého. Potom sa lietadlo prudko obrátilo nazad ,preletelo opäť poloostrov a dostalo sa opäť nad more už z druhej strany. Potom letelo presne medzi malajzijskými a thajskými hranicami , takže každý si myslel, že patrí niekomu druhému, čo bolo technicky náročné. Let bol veľmi úspešný a lietadlo, v ktorom bol vypnutý skoro celý elektrický systém až na jednu výnimku a bolo celé tmavé sa sa dokonca úspešne vyhýbalo iným lietadlám na tejto trase. Potom v Andamanskom mori sa obrátilo na juh a letelo celých šesť hodín tým smerom ,kým sa nezrútilo do mora. Zachytilo ho satelity typu inmarsat čo zároveň znamená , že bol obnovený prívod elektriny. Tie každú hodinu dostávali signál. Ale tento systém nebol určený na nájdenie presného miesta. Cestujúci pravdepodobne už vo chvíli prvého obratu lietadla umierali. Ten si totiž museli všimnúť ,predovšetkým posádka a bola by určite reagovala.. Zrejme tlak v lietadle klesol na úroveň výšky 11 km , čo nestačilo na dýchanie. A aj zima. Kyslíkové masky pomohli len na chvíľu. Normálne lietadlo v takej situácii začne klesať nižšie ale to sa nestalo. Každý Číňan ale aj ostatní mali pred sebou určite nielen jeden mobil a notebook ale nikto sa neozval. Takže to bolo rýchlo. Došiel len jeden signál a to od spolupilota ale spojenie sa nadviazať nepodarilo ,lebo lietadlo sa rýchlo vzďaľovalo od pevniny.
V Pekingu ho medzitým netrpezlivo očakávali, neprišlo, ale žiadne uspokojivé vysvetlenie neprichádzalo . Ešte štyri hodiny po očakávanom príchode v Pekingu visel príznak lietadlo mešká, čo bolo dosť cynické . Hodinu po očakávanom príchode malajzijská vláda oznámila , že lietadlo jednoducho zmizlo. Pritom ešte tri hodiny potom letelo, hoci niekde úplne inde.
Vyšetrovanie z malajzijskej strany
Podľa mňa to bolo od začiatku len zahladzovanie stôp. Lietadlo sledoval potom po obrate ešte vojenský sekundárny radar ale tá správa vyšla na povrch až o týždeň. Je zaujímavé, že cudzie neznáme lietadlo vôbec nepovažovali za nejakú hrozbu a nikomu to ani neoznámili. Takisto aj záchranne akcie sa začali až štyri hodiny po zistení zmiznutia. Hľadali samozrejme na nesprávnom mieste. Jeden z dôvodov postoja bol aj ten, že kapitán bol politický aktívny človek a prívrženec opozície. A deň pred odletom odsúdili jej vodcu za údajnú sodomiu.

Rôzne teórie zmiznutia
Spomeniem niektoré od tých najkonšpiračnejších. Lietadlo zhltla veľká čierna diera. Potom že našlo sa v kambodžskej džungli, kde nikdy nebolo. Zostrelili ho Američania na ostrove Diego Garcia tisíce km ďaleko ale prečo by tam letelo? Zostrelili ho Rusi, aby odvrátili pozornosť od Krymu ale na palube bol len jeden Rus. Zapálil sa náklad a vyradil elektrinu a udusil ľudí ale požiar nákladu nevie niekoľko hodín riadiť lietadlo. Ak ho niekto vtedy riadil čo riadil , mohlo pristať na najbližšom letisku ,keby chcel. Ďalej že lietadlo uniesli teroristi ale nenašiel sa motív pre ktorý by leteli do Indického oceána. Navyše v posádke a medzi cestujúcimi žiadnych vhodných kandidátov na teroristov nenašli.
Keďže lietadlo bolo ešte niekoľko hodín vysoko úspešné riadené a vykonávalo manévre, ktoré vôbec neboli jednoduché je zrejme že za tým všetkým bol jeden veľmi schopný pilot. V lietadle bol však len jeden a tým bol kapitán. Medzi cestujúcimi sa žiadny nenašiel. Navyše v jeho simulátore zistili, že podobnú trasu mesiac predtým trénoval a aj pristávanie na mori. Samozrejme, že sa vo veľkom konšpiruje a kopa ľudí sa týmto aj dobre živí.

Pátranie po troskách
Najprv sa to robilo v juhočínskom mori aj keď každému kto bol trochu pri zmysloch malo byť jasné, že keďže to more je plné rybárskych lodí , museli by pád lietadla zaregistrovať. A nič. Potom keď sa napokon konečne ozvali vojaci sa pátralo aj v Andamanskom mori ale zbytočne. Je pravdepodobné, že susedné štáty aj keď niektoré informácie mali ich neodovzdali aby ostatní nezistili ako vojenskou technikou disponujú. Až za tri týždne sa začalo pátrať tam, kde sa malo, a to v južnom Indickom oceáne. Pátranie tak začala viesť Austrália. Odhadovalo sa , že lietadlo padlo asi 2000 km západne od Perthu. Stratili sa však tri týždne (možno zámer) a medzitým sa oblasťou prehnali dva tajfúny. Takže trosky boli fuč. Pátracie akcie , celkovo boli dve a boli neúspešné. Najdrahšie v dejinách. Dôležitou skutočnosťou bola otázka, či v čase pádu lietadla bol ešte aktívny pilot alebo nie. Pri hľadaní sa predpokladalo, že nie a že išlo o lietadlo duchov a v tom prípade by lietadlo padlo dole hneď ako kameň. Takže oblasť hľadania by bola menšia a trosiek viacej. Ak však riadil pád lietadla pilot, tak je situácia iná. Lietadlo mohlo letieť ešte po minutí paliva asi dvesto km. Nájsť by bolo treba predovšetkým čierne skrinky. .Asi rok po katastrofe sa našli trosky (flaperon, časť krídla) na ostrove Reunion čo je 4000 km odtiaľ a potom na Madagaskare. Celkovo však veľmi málo, čo podporuje teóriu o riadenom páde, kde vzniká menej trosiek. Niekto chcel jednoducho lietadlo nechať zmiznúť lietadlo navždy .Takisto sa mnohí pýtajú, že ako to, že keď sa sleduje všetko na svete tak nevideli toto lietadlo. No toto lietadlo padlo v najopustenejšom oceáne na svete (vtedy v celom tom obrovskom priestore boli len dve lietadlá). Na rozdiel od Tichého oceána je Indický celkom bez ostrovov, nie je tu nijaký konflikt a nie je prečo toto miesto sledovať za veľké peniaze lebo sa tu normálne nič nedeje. Dnes sa o tom vie viacej ale pre ďalšie hľadanie treba nájsť peniaze. To nie je jednoduché a posledný kto ich dá je malajzijská vláda. Jej vyhovuje súčasný stav. Takže uvidíme. Letecká spoločnosť sa následne dostala do veľkých finančných ťažkostí a čoskoro jej nad Ukrainou zostrelili ďalšie lietadlo.

Môj názor:
Celú túto akciu, ktorá bola presne pripravená a bola veľkým zločinom a pripravovanou hromadnou vraždou zariadil jeden špičkový pilot . Keďže na palube lietadla bol len jeden, logicky sa na to ponúka kapitán. Po poslednom prihlásení asi poslal pilota z kabíny niečo zariadiť napríklad uvariť kávu( bol jeho examinátorom) , zavrel kabínu, obliekol sa do tepla, nasadil si masku a potom o dva minúty znížil tlak v lietadle a vypol prístroje a prerušil komunikáciu zo svetom.. Muselo to byť potom hrozné letieť v lietadle vyše šesť hodín s vyše dvesto mŕtvolami. Malajzijská strana však toto nikdy neprizná, že jeden z jej pilotov vykonal tento hrozný čin. Vtedajší austrálsky premiér vyhlásil, že v súkromných rozhovoroch sa netajili, že nepochybujú v jeho vine. Ale v oficiálnej správe sa to neuviedlo. Ostáva len motív o ktorom sa špekuluje. Ľudia však rozmýšľajú pragmaticky a tento človek iste nie. Ja si myslím ,že sa chcel stať nesmrteľným a zapísať sa do dejín a originálnym štýlom zmiznúť na vždy aj s lietadlom a to sa mu aj podarilo. V celom prípade je jednoducho priveľa „náhodných“ okolností aby to mohla byť nehoda.. Žiadny sudca však na základe súčasného stavu znalosti však definitívne nevyhlási rozsudok , lebo nie je k dispozícií konkrétny nespochybniteľný fakt a nie je možné vylúčiť že sa stalo niečo niečo také, čo by nikoho ani nenapadlo. Ale myslím si ,že lietadlo by mali hľadať aby to niekomu nevyšlo ale to je už iný príbeh. Keď už nikto iný aspoň obete si to zaslúžia.

Moja cyklocesta na trase Villach(Rakúsko) – Tarvisio-Venzona- Udine- Palmanova- Grado – Triest(Taliansko), časť prvá

21.04.2024

Deň č.1 Cesta do Arnoldsteinu(Rakúsko) Z domu som cca o siedmej ráno vyrazil po hrádzi na železničnú stanicu Bratislava- Petržalka odtiaľ som išiel vlakom do Viedne. Samozrejme k tomu bola potrebná aj nejaká príprava. Okrem toho som pred cestou cítil zub a tak som musel riešiť dilemu ísť k zubárovi alebo radšej nie? Ale v trase cesty som mal tento krát jasno.Vo Viedni [...]

14.04.2024

Záverečná časť o Mexicku, Merida, Uxmal , Chichén Itzá (vyslov čičenica),cenote. Tulum ,Cancún. Kvôli pokazeniu autobusu sme musel vynechať mesto Villahermosa a tak sme prišli o návštevu olmeckých sôch konkrétne hláv, ktoré patria medzi najstaršie pamiatky Mexika. No stávajú sa aj horšie veci.Ráno asi o ôsmej opäť nastupujeme do autobusu a chystáme sa na presun do [...]

Cesta z tichomorského Acapulco do pevninského Mexika. Predkolumbovské kultúry.

07.04.2024

O pol štvrtej ráno zazvoní v Acapulco odporný nechutný telefón a zobudí nás z hlbokého spánku a pakujeme sa aj s celým nákladom do autobusu. Nepodarí sa mi nájsť môj mobil a tak cestou rozmýšľam ,kam sa len mohol podieť? Nájdem ho až ďalší večer pri vybaľovaní na spodku batohu. Čaká nás celodenný presun do hlavného mesta provincie Oaxaca (vyslovuje sa [...]

Drienovec, výrub stromov

Postupy pri výrube drevín sa majú zjednodušiť

24.04.2024 11:07

Vyplýva to z novely zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorý schválila vláda.

Peter Kmec, Ide o pravdu

Kmec v Ide o pravdu: Denne hovoríme s Bruselom o otvorených témach. Plán obnovy nazývam 'zle zapnutá košeľa'

24.04.2024 11:00

Bol som otvoreným kritikom prípravy Plánu obnovy, po jeho dôkladnej analýze vidíme, že viaceré ciele nie sú realizovateľné, hovorí Peter Kmec.

nehoda, auto

Vodička v Prievidzi narazila ráno do oporného múru. Nafúkala viac než tri promile

24.04.2024 10:52

O treste pre ženu rozhodne Okresný súd v Prievidzi.

Maximilian Krah

Krah i napriek špionážnej kauze zostáva lídrom kandidátky AfD v eurovoľbách. Obvineného asistenta prepustil

24.04.2024 10:52

Krahovho asistenta zatkli pre obvinenia zo špionáže pre Čínu.

palenque

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 13124x
Priemerná čítanosť článkov: 937x

Autor blogu

Kategórie