Založ si blog

Hádam najzáhadnejší letecký let v dejinách príbeh letu M370. Malajzia

Dňa 8.3. 2024 uplynie presne desať rokov od hádam najzáhadnejšej udalosti v dejinách letectva a to zmiznutia malajzijského lietadla typu Boeing 777 na trase Kuala Lumpur- Peking, ktoré sa doslova „vyparilo“. Táto téma ma vždy zaujímala a dosť som o tom na internete čítal a aj počúval. Dopredu upozorňujem že nie som odborníkom na túto oblasť a ide v ďalšom len o môj subjektívny názor. Väčšina cestujúcich boli Číňania a za nimi Malajzijci. Ale boli aj z iných štátov tam boli. Spolu asi 239. Ale poďme k faktom . Lietadlo riadil 53ročný pilot kapitán s menom Zaharie Ahmad Shah a spolu pilotom bol 27 ročný Fariq Abdul Hamid. Kapitán bol aj examinátor a pre spolu pilota to bol skúšobný let pred obdržaním licencie na uvedený typ Boeingu. Prakticky to znamenalo, že lietadlo riadil spolu pilot a kapitán mal na starosti komunikáciu a kontrolu jeho činnosti. Lietadlo odletelo o 0.30 miestneho času z Kuala Lumpur a o 1.19 sa kapitán posledný krát ohlásil s dnes už slávnou vetou Dobrý večer Malajzia. Vtedy opúšťali malajzijský priestor a sa mali ohlásiť vietnamskému. To prakticky znamenalo, že iniciatíva sa preniesla na velenie lietadla . Ale to sa už nikdy nestalo. Lietadlo zmizlo práve v „pásme nikoho“ čo je samo osebe vysoko podozrivé. Malajzijci ho už nekontrolovali lebo už im nepatril a Vietnamci tiež nie, lebo sa neohlásil a tak ho chvíľu nikto nehľadal. O 1.21 niekto vypol transponder, čo je prístroj pre zameriavanie lietadla pre civilný radar a neskôr aj systém Acars, ktorý tiež vysiela informácie o polohe. Kým vypnutie prvého je jednoduché(spravili to aj teroristi 11 septembra) to druhé už naozaj nie je pre každého. Potom sa lietadlo prudko obrátilo nazad ,preletelo opäť poloostrov a dostalo sa opäť nad more už z druhej strany. Potom letelo presne medzi malajzijskými a thajskými hranicami , takže každý si myslel, že patrí niekomu druhému, čo bolo technicky náročné. Let bol veľmi úspešný a lietadlo, v ktorom bol vypnutý skoro celý elektrický systém až na jednu výnimku a bolo celé tmavé sa sa dokonca úspešne vyhýbalo iným lietadlám na tejto trase. Potom v Andamanskom mori sa obrátilo na juh a letelo celých šesť hodín tým smerom ,kým sa nezrútilo do mora. Zachytilo ho satelity typu inmarsat čo zároveň znamená , že bol obnovený prívod elektriny. Tie každú hodinu dostávali signál. Ale tento systém nebol určený na nájdenie presného miesta. Cestujúci pravdepodobne už vo chvíli prvého obratu lietadla umierali. Ten si totiž museli všimnúť ,predovšetkým posádka a bola by určite reagovala.. Zrejme tlak v lietadle klesol na úroveň výšky 11 km , čo nestačilo na dýchanie. A aj zima. Kyslíkové masky pomohli len na chvíľu. Normálne lietadlo v takej situácii začne klesať nižšie ale to sa nestalo. Každý Číňan ale aj ostatní mali pred sebou určite nielen jeden mobil a notebook ale nikto sa neozval. Takže to bolo rýchlo. Došiel len jeden signál a to od spolupilota ale spojenie sa nadviazať nepodarilo ,lebo lietadlo sa rýchlo vzďaľovalo od pevniny.
V Pekingu ho medzitým netrpezlivo očakávali, neprišlo, ale žiadne uspokojivé vysvetlenie neprichádzalo . Ešte štyri hodiny po očakávanom príchode v Pekingu visel príznak lietadlo mešká, čo bolo dosť cynické . Hodinu po očakávanom príchode malajzijská vláda oznámila , že lietadlo jednoducho zmizlo. Pritom ešte tri hodiny potom letelo, hoci niekde úplne inde.
Vyšetrovanie z malajzijskej strany
Podľa mňa to bolo od začiatku len zahladzovanie stôp. Lietadlo sledoval potom po obrate ešte vojenský sekundárny radar ale tá správa vyšla na povrch až o týždeň. Je zaujímavé, že cudzie neznáme lietadlo vôbec nepovažovali za nejakú hrozbu a nikomu to ani neoznámili. Takisto aj záchranne akcie sa začali až štyri hodiny po zistení zmiznutia. Hľadali samozrejme na nesprávnom mieste. Jeden z dôvodov postoja bol aj ten, že kapitán bol politický aktívny človek a prívrženec opozície. A deň pred odletom odsúdili jej vodcu za údajnú sodomiu.

Rôzne teórie zmiznutia
Spomeniem niektoré od tých najkonšpiračnejších. Lietadlo zhltla veľká čierna diera. Potom že našlo sa v kambodžskej džungli, kde nikdy nebolo. Zostrelili ho Američania na ostrove Diego Garcia tisíce km ďaleko ale prečo by tam letelo? Zostrelili ho Rusi, aby odvrátili pozornosť od Krymu ale na palube bol len jeden Rus. Zapálil sa náklad a vyradil elektrinu a udusil ľudí ale požiar nákladu nevie niekoľko hodín riadiť lietadlo. Ak ho niekto vtedy riadil čo riadil , mohlo pristať na najbližšom letisku ,keby chcel. Ďalej že lietadlo uniesli teroristi ale nenašiel sa motív pre ktorý by leteli do Indického oceána. Navyše v posádke a medzi cestujúcimi žiadnych vhodných kandidátov na teroristov nenašli.
Keďže lietadlo bolo ešte niekoľko hodín vysoko úspešné riadené a vykonávalo manévre, ktoré vôbec neboli jednoduché je zrejme že za tým všetkým bol jeden veľmi schopný pilot. V lietadle bol však len jeden a tým bol kapitán. Medzi cestujúcimi sa žiadny nenašiel. Navyše v jeho simulátore zistili, že podobnú trasu mesiac predtým trénoval a aj pristávanie na mori. Samozrejme, že sa vo veľkom konšpiruje a kopa ľudí sa týmto aj dobre živí.

Pátranie po troskách
Najprv sa to robilo v juhočínskom mori aj keď každému kto bol trochu pri zmysloch malo byť jasné, že keďže to more je plné rybárskych lodí , museli by pád lietadla zaregistrovať. A nič. Potom keď sa napokon konečne ozvali vojaci sa pátralo aj v Andamanskom mori ale zbytočne. Je pravdepodobné, že susedné štáty aj keď niektoré informácie mali ich neodovzdali aby ostatní nezistili ako vojenskou technikou disponujú. Až za tri týždne sa začalo pátrať tam, kde sa malo, a to v južnom Indickom oceáne. Pátranie tak začala viesť Austrália. Odhadovalo sa , že lietadlo padlo asi 2000 km západne od Perthu. Stratili sa však tri týždne (možno zámer) a medzitým sa oblasťou prehnali dva tajfúny. Takže trosky boli fuč. Pátracie akcie , celkovo boli dve a boli neúspešné. Najdrahšie v dejinách. Dôležitou skutočnosťou bola otázka, či v čase pádu lietadla bol ešte aktívny pilot alebo nie. Pri hľadaní sa predpokladalo, že nie a že išlo o lietadlo duchov a v tom prípade by lietadlo padlo dole hneď ako kameň. Takže oblasť hľadania by bola menšia a trosiek viacej. Ak však riadil pád lietadla pilot, tak je situácia iná. Lietadlo mohlo letieť ešte po minutí paliva asi dvesto km. Nájsť by bolo treba predovšetkým čierne skrinky. .Asi rok po katastrofe sa našli trosky (flaperon, časť krídla) na ostrove Reunion čo je 4000 km odtiaľ a potom na Madagaskare. Celkovo však veľmi málo, čo podporuje teóriu o riadenom páde, kde vzniká menej trosiek. Niekto chcel jednoducho lietadlo nechať zmiznúť lietadlo navždy .Takisto sa mnohí pýtajú, že ako to, že keď sa sleduje všetko na svete tak nevideli toto lietadlo. No toto lietadlo padlo v najopustenejšom oceáne na svete (vtedy v celom tom obrovskom priestore boli len dve lietadlá). Na rozdiel od Tichého oceána je Indický celkom bez ostrovov, nie je tu nijaký konflikt a nie je prečo toto miesto sledovať za veľké peniaze lebo sa tu normálne nič nedeje. Dnes sa o tom vie viacej ale pre ďalšie hľadanie treba nájsť peniaze. To nie je jednoduché a posledný kto ich dá je malajzijská vláda. Jej vyhovuje súčasný stav. Takže uvidíme. Letecká spoločnosť sa následne dostala do veľkých finančných ťažkostí a čoskoro jej nad Ukrainou zostrelili ďalšie lietadlo.

Môj názor:
Celú túto akciu, ktorá bola presne pripravená a bola veľkým zločinom a pripravovanou hromadnou vraždou zariadil jeden špičkový pilot . Keďže na palube lietadla bol len jeden, logicky sa na to ponúka kapitán. Po poslednom prihlásení asi poslal pilota z kabíny niečo zariadiť napríklad uvariť kávu( bol jeho examinátorom) , zavrel kabínu, obliekol sa do tepla, nasadil si masku a potom o dva minúty znížil tlak v lietadle a vypol prístroje a prerušil komunikáciu zo svetom.. Muselo to byť potom hrozné letieť v lietadle vyše šesť hodín s vyše dvesto mŕtvolami. Malajzijská strana však toto nikdy neprizná, že jeden z jej pilotov vykonal tento hrozný čin. Vtedajší austrálsky premiér vyhlásil, že v súkromných rozhovoroch sa netajili, že nepochybujú v jeho vine. Ale v oficiálnej správe sa to neuviedlo. Ostáva len motív o ktorom sa špekuluje. Ľudia však rozmýšľajú pragmaticky a tento človek iste nie. Ja si myslím ,že sa chcel stať nesmrteľným a zapísať sa do dejín a originálnym štýlom zmiznúť na vždy aj s lietadlom a to sa mu aj podarilo. V celom prípade je jednoducho priveľa „náhodných“ okolností aby to mohla byť nehoda.. Žiadny sudca však na základe súčasného stavu znalosti však definitívne nevyhlási rozsudok , lebo nie je k dispozícií konkrétny nespochybniteľný fakt a nie je možné vylúčiť že sa stalo niečo niečo také, čo by nikoho ani nenapadlo. Ale myslím si ,že lietadlo by mali hľadať aby to niekomu nevyšlo ale to je už iný príbeh. Keď už nikto iný aspoň obete si to zaslúžia.

Náučný chodník Súľovské skaly

09.06.2024

Po zahraničných cestách popíšem aj jednu cestu domácu, aj aby ma tu náhodou neoznačili niektorí blogeri za zahraničného agenta. Súľovské skaly sú fenoménom na Slovensku. Táto trasa sa považuje za jednu z najkrajších na Slovensku. Ide malé pohorie, kde sa nachádza množstvo bizarných skalnatých útvarov.Našu cestu sme zahájili v Považskej Bystrici. Odtiaľ sme išli [...]

Pri prameni najslávnejšej a najnavštevovanejšej európskej rieky Dunaj v Čiernom lese a odtiaľ cesta na bicykli do Ulmu.

02.06.2024

Deň č.1 Cesta tam Pokračujem vo svojom poznávaní dunajskej cyklotrasy. Rakúsko, Slovensko a časť Maďarska po Budapešť som už v minulosti absolvoval a tak som sa zameral na krajinu vzniku tejto medzinárodnej rieky a to je v Nemecku v známom Čiernom lese. O ceste som uvažoval už dva roky, ale napokon som dal prednosť iným trasám. Až teda tento krát to vyšlo. Cestu som [...]

Radisti a starosti palenqueho na dunajskej cykloceste na trase Ulm, Passau, Nemecko. Štyristo km.

26.05.2024

Prvý deň: Cesta z Bratislavy do Ulmu Túto cestu vlakom som išiel absolvovať už druhý krát a tak som už zhruba tušil, čo ma na nej očakáva. Napriek tomu (alebo práve preto) som bol pred cestou trochu nervózny, je to problém, ktorý ma sprevádza už niekoľko rokov a niečo s ním budem musieť urobiť. Na takýto druh ciest sa mi odhodláva z roka na rok trochu ťažšie , ale [...]

vojna na Ukrajine, mierový summit vo Švajčiarsku, Volodymyr Zelenskyj

Zelenskyj získal 85 podpisov pod deklaráciu z mierového summitu. Viaceré veľké krajiny sa nepripojili

16.06.2024 14:43

Účastníci prvého summitu o mieri na Ukrajine vyzvali na návrat detí deportovaných Ruskom a na zapojenie "všetkých strán" do mierového procesu.

SR prezident Pellegrini inaugurácia BAX

Pellegrini: Chcem byť silnou hlavou štátu, využijem svoje politické skúsenosti

16.06.2024 14:07

Nový prezident Peter Pellegrini považuje za svoju výhodu skutočnosť, že ako prvý politik v novodobej histórii zastával všetky tri najvyššie politické funkcie.

varechovy protest, protest proti interrupciam, umele prerusenie tehotenstva, interrupcie,

Interrupcií je na Slovensku najmenej za tri dekády. Ministerka zdravotníctva zvažuje schválenie interrupčnej tabletky

16.06.2024 12:35

Ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková si nechá v otázke interrupčnej tabletky poradiť od koaličných partnerov.

väzeň, väzenie, mreže

V ruskej base zajali väzni dvoch dozorcov. Zasiahli špeciálne jednotky, útočníkov zabili

16.06.2024 11:40

Skupina šiestich mužov sa v nedeľu vo väzenskej väznici v Rostove na Done na juhozápade Ruska zmocnila dvoch dozorcov.

palenque

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 19742x
Priemerná čítanosť článkov: 940x

Autor blogu

Kategórie