Na turistike vo Viedenských Alpách- Rax Gebirge

Keď  niekto v Bratislave zatúži po trochu náročnejšej dennej turistike tak má dve možnosti. Sú to buď  Rozsutce v Malej Fatre alebo práve Viedenské Alpy . Cesta tam je však  kvalitnejšia, cesty lepšie lebo poplatky za cesty v Rakúsku na rozdiel o nás smerujú tam, kde majú  teda na ich opravu. Ja však idem vlakom. Ja som sa teraz rozhodol pre druhú spomínanú možnosť(prvú mám už za sebou) a vybral som sa do tých Álp. Odchádzal som z Petržalky vlakom o 6.45,ktorý bolo hrozne preplnený a stál aj na zástavkách, kde obvykle iné vlaky nestoja. Sedel som so skupinou mládežníkov a sledoval som, čo robia. No v podstate to isté čo naši, internetové hry ,boje a víťazstvá. Len možno trošičku na vyššom levely. V podstate som tomu  až aj  tak nerozumel, o čo tam išlo. Vo Viedni som potom musel prestúpiť na ďalší  spoj a vzhľadom na vek mám už 50 percentnú zľavu na lístky .Viedenská stanica, pokiaľ to tam niekto až tak nepozná nie je celkom jednoduchá pokiaľ ide o vnútrozemské vlaky. Treba ísť na nastupištie číslo 2, ktoré však treba vedieť nájsť. Navyše tam bola porucha a vlaky všetkými smermi išli z jedného miesta a našincovi až tak nemusí byť zrejmé, ktorým smerom vlak má ísť. Neaktualizovali však grafikony a tak bol označený vlak ,ktorý išiel na Florisdorf ako vlak do Payerbach Reichenau teda opačným smerom. Tak som nastúpil a keď sme prešli cez Dunaj, už som tušil zradu. Začal som sa vypytovať a moje podozrenie sa potvrdilo .Každý mi radil niečo iné ale ja som sa jednoducho vrátil tam odkiaľ som prišiel teda na Hauptbanhoff.  Tam si už Rakúšania uvedomili chybu a bol tam už aj poradca. Stratil som však hodinu času. Rakúšania postavili svoje trate podľa nemeckého vzoru ale chýba im nemecká dôslednosť ,je tam isté šlendrianstvo. Podobne ako v jednom inom štáte, ktorý tu nechcem menovať .Ale ináč sú ich vlaky kvalitnejšie a rýchlejšie ako naše , ale v ten deň preplnené a chaotické. Za hodinu dôjdem na stanicu Payerbach Reichenau  (500m)a cestou prechádzam cez malebné viedenské Alpy. Aj tieto mestečka dole sú hodné prehliadky a sú súčasťou semeringskej železnice ale všetko sa stihnúť nedá. Tu sa zoznámim  s jedným nemeckým turistom. Bol z Berlína a niekoľko rokov učil  v Bratislave nemecký jazyk na jednom gymnáziu. Bol z jeho východnej časti, teda tkz, Ostis. Teda kedysi druh v zbrani. Od stanice  ide autobus k časťi Hirschschwand ,odkiaľ ide lanovka a aj pešia cesta, keby sa niekto rozhodol ísť hore pešo. Ide o vzdialenosť cca 6 km. V prípade výstupu pešo však musí prekonať  vyše 1000 výškových metrov na často silne skalnatom povrchu. Išiel som to pred 10 rokmi a bolo to náročné. A potom už neostáva dosť síl a času ísť ďalej .Cesta lanovkou stojí niečo vyše 30 Euro ale dôchodcovia majú zľavu.

Cesta rýchlo prebehne ,prevýšenie cca 1000 metrov, takže vystúpime vo výške cca 1500 metrov .V lanovke bol aj pes. Odtiaľto smeruje väčšina zúčastnených k Otto Hausu, kde sa dá dôjsť za cca  tri štvrte hodiny a prevýšenie je cca 100 metrov ,takže to zvládne aj priemerný turista. Otto Haus leží vo výške vyše 1600 metrov, teda už nad pásmom lesa a je to výhľadové miesto.

Objednám si obed, pred túrou jesť treba a na cenu sa v tomto prípade netreba až tak pozerať.

Na obrázku môže byť nápoj a text

Je však už  12 hodín, čo je dosť problém. Posledná lanovka ide dole o 17.30.

Opis fotky nie je k dispozícii.

Za ďalší cieľ cesty si vyberiem Habsburger Hutte, ktorý je vzdialený  asi tri hodiny cesty. Asi v strede sa nachádza ďalšia chata a to  Neusehutte. Tesne pred ňou možno odbočiť  na Prein vrchol , ktorý ma výšku niečo nad 1700 metrov, ale ja pokračujem ďalej. Čoskoro  tak dôjdem k Neue Seehutte, ktorá je však skromnejšia ako tá prvá. Sem už dôjde oveľa menej ľudí ako  na Otto Haus, ale poskytne to čo treba. Sedí tu aj niekoľko Slovákov, oni už tento rajón objavili. Tu sa musím rozhodnúť ,či pôjdem ešte ďalej. Rozhodnutie je závažné preto, lebo ak pôjdem ďalej nestihnem lanovku a budem musieť ísť dole pešo. Rozhodnem sa ísť ďalej a tu to začína byť vážnejšie. Ani cesta sem nebola ľahkou ale tu začína už naozaj prudké  technicky náročné stúpanie

Na obrázku môže byť hora
Opis fotky nie je k dispozícii.
Na obrázku môže byť kvet, tráva a text
Na obrázku môže byť hora a horizont
Opis fotky nie je k dispozícii.

.

Na obrázku môže byť text

Dostanem sa tak ak akejsi chate, ktorá sá vola záchranná a som už poriadne vysoko, hádam  1800 až 1900 metrov. Chvíľu pokračujem ešte ďalej . Výhľady sú  tu naozaj nádherné. Okolo ešte vidno  od 1800 metrov niekoľko snehových polí ale vzhľadom na teplotu ich  určite nečaká svetlá budúcnosť. Stretnem tu dve ženy, jedna je z Ružomerka a druhá je z Moravy. Obidve vo výbornej kondícií. Dozviem sa, že pracujú na Seehutte ako „dievčatá pre všetko“, čo  prakticky znamená ,že napríklad aj pília a aj rúbu drevo. Boli sa pozrieť na Habsburgerhutte ,kde predtým pracovali. Ja som sa tam už napokon celkom nedostal. Mal som ho tesne pred sebou, kondične sa to dalo, ale z časových dôvodov som sa musel otočiť. Čakala ma totiž dlhá a náročná cesta dole, lebo lanovka už bola mimo hry. A nechem, aby ma niekde zachytila tma. Tou istou cestou sa vrátim k Otto Haus  a cestou dole občas  už odpočívam. Tento úsek je totiž v režime hore- dole, v nadmorskej výške 1600 -1700 metrov. Napokon dôjdem k Otto Hausu, ktorý sa medzitým dosť vyprázdnil. Prišla aj nová klientela a to skupina nemeckých turistov. Oni prespia na tejto chate a potom pôjdu ďalej a nasledujúci deň prespia na Habsburger Hutte. Ja sa osviežim a odpočiniem si, a o 17.15 zahájim zostup dole ,ktorá má preníženie cca 1200 metrov, takže žiadna sranda. Ide sa  po veľmi strmých a skalnatých úsekoch a to cca dva a pol hodiny.

Opis fotky nie je k dispozícii.
Na obrázku môže byť strom a tráva

Cestou narazím na niečo ako horskú kozu, ktorá na mňa fučí. Keď som dole je už skôr tma. Dôjdem k Hirschwangu   a stále som šesť  km od stanice. Pred hotelom rovnakého mena. Neváham a objednám taxík. Keď treba tak treba. Na stanici stojí vlak. Nie je ničím označený a je celkom prázdny. Taxikár ma ubezpečí že smeruje do Viedne a tak mu verím. Cesta potom už celkom v tme prebehla bez problémov a vo Viedni som prestúpil na vlak do Petržalky.

Môj záver:

Nádherná výhľadová cesta ,ktorú môžem len odporučiť. Za deň sa však všetko vidieť nedá. Takisto treba uvážiť ,či sa využije lanovka alebo nie ,čo náročnosť cesty dosť zvýši. Ubytoval by som sa na Oto Haus(cca1600 m), ktorá je dobre prístupná od lanovky. Ďalšia chata Habsburger Hutte je už o  poriadnu túru vzdialená .Dá sa tam tiež však ubytovať. Tak možno aj na dva noci a ubytovanie na dvoch chatách. Náročnosť trás by som prirovnal tým na vrcholoch Nízkych Tatier. Teda určite nie pre sandále a papuče.. Krásu cesty zvyšovala  aj skutočnosť, že tam bolo menej ľudí a tak človek mohol nasávať  aj atmosféru . Rakúšania majú na túry naozaj bohatý výber.

Posledná etapa mojej cyklocesty zo Žiliny do Komárna dole Váhom, trasa Šaľa-Sereď – Trnava

07.06.2025

Tento úsek mal asi 40 km. Od leta minulého roku som absolvoval po etapách túto cyklocestu. Od Piešťan hore som išiel minulý rok , zbytok trasy tento rok. Ako jediný úsek som tento išiel proti prúdu rieky .Do Šaľe som sa ako obyčajne dostal vlakom. Keďže tentokrát nebol harmonogram až taký napnutý, našiel som si viacej času na samotné mesto. Spomína sa už za čias sv. [...]

V Trenčíne premiérovo na prehliadke hradu a na šachovom turnaji turnaji Mitropa Cup

01.06.2025

Na tento výlet som sa vybral s cieľom prioritne navštíviť medzinárodný šachový turnaj a chcel som tento výlet využiť aj na prehliadku trenčianskeho hradu, ktorú som ešte nikdy neabsolvoval. Na ceste vo vlaku som bol s jedným cyklistom, ktorý sa chystal na cestu, na ktorej som nedávno bol a tak som bol celkom vítaným zdrojom informácií. Cesta tak rýchlo prebehla a zo [...]

Ďalšia etapa Vážskej cyklotrasy zo Šaľe do Kolárova, Kameničnej, Komárna a Komáromu

24.05.2025

Tak som pokračoval v cykloceste Žilina-Komárno posledným väčším úsekom .Ešte mi pravda bude chýbať úsek Šaľa – Sereď ale ten je krátky. Ráno pred odchodom som ešte zachránil vtáka s názvom drozd, ktorého chytila naša mačka . Bola rozčúlená, že prišla o svoju zaslúženú korisť ale napokon nie je zle kŕmená. Prešiel som z Petržalky na bicykli na [...]

Election 2024 Trump

Trump ukázal, na čom zarobil. Predával zlaté náramkové hodinky za 100-tisíc dolárov, ponúkol aj topánky

16.06.2025 10:00

Biznis Donalda Trumpa sa rozšíril aj o kozmetiku. Vodu po holení ponúkol bezmála až za 200 dolárov a voňavku pre ženy dokonca takmer za 400 dolárov.

Milan Lučanský

Vyšetrovateľ odmietol trestné oznámenie v prípade smrti Lučanského

16.06.2025 09:51

Lučanský zomrel 30. decembra 2020 po tom, ako sa 29. decembra v Ústave na výkon väzby a trestu odňatia slobody v Prešove pokúsil o samovraždu.

František Orlovský

Vo veku 97 rokov zomrel priamy účastník SNP František Orlovský

16.06.2025 09:43

Za účasť v SNP, zodpovedný výkon vojenského povolania a verejnú činnosť získal niekoľko vyznamenaní a ocenení, vrátane zahraničných.

NR SR / Parlament /

Poslanci rokujú o vládnej novele ústavy, kam sa podľa návrhu majú zakotviť dve pohlavia

16.06.2025 09:15

V prípade potreby budú poslanci v pondelok rokovať aj po 20.00 h, no hlasovať sa nebude.

palenque

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 53
Celková čítanosť: 68996x
Priemerná čítanosť článkov: 1302x

Autor blogu

Kategórie